Zamknij

Jak zdążyć ze wszystkimi zadaniami w pracy?

Artykuł sponsorowany + 00:00, 28.01.2025
Fot. Materiały promocyjne partnera Fot. Materiały promocyjne partnera

Ośmiogodzinny dzień pracy wydaje się być wystarczającym czasem do wykonania wszystkich zleconych zadań. Często jednak już w połowie dnia okazuje się, że na realizację obowiązków potrzeba dodatkowych godzin. Jak zdążyć z całością służbowych zadań, nie wykraczając poza ustalony czas pracy? Sprawdźmy to!

  • Kluczem do sukcesu może się okazać planowanie zadań – zarówno większych, jak i tych najmniejszych.
  • Niezwykle przydatne jest również dzielenie pracy na bloki czasowe oraz podział obowiązków na bardziej i mniej priorytetowe.
  • Warto zwrócić też uwagę na rozpraszacze oraz nadprogramowe przerwy i starać się je wyeliminować.
  • Na większą produktywność w pracy wpływa również regeneracja po jej zakończeniu – odpoczynek ma równie duże znaczenie co unikanie rozpraszaczy czy planowanie.

Planuj swoją pracę

Jeśli zależy Ci na tym, aby zdążyć z wszystkimi zadaniami w ciągu standardowych ośmiu godzin, musisz zacząć planować swoją pracę. Mowa o planowaniu nie tylko największych i najważniejszych obowiązków, ale i tych najmniejszych, które możesz wykonać w zaledwie kilka minut. Warto również zaczynać od najbardziej wymagających zadań – na początku zmiany masz bowiem znacznie więcej energii niż po kilku godzinach pracy. Wówczas na koniec pracującego dnia pozostaną Ci najłatwiejsze zadania, które nie wymagają takiego skupienia i dużej ilości czasu. Możesz też dzielić swoją pracę na bloki i określać czas, jaki powinno zająć Ci wykonanie konkretnej czynności.

Do planowania pracy możesz używać zarówno tradycyjnego kalendarza lub notatnika w formie papierowej, jak i kalendarza elektronicznego. Przydatne mogą się okazać również mini karteczki przyklejane w zasięgu wzroku – zapisuj na nich najważniejsze zadania, o których nie możesz danego dnia zapomnieć. Dobrym krokiem jest też tworzenie listy „to do” i odhaczanie kolejnych elementów tuż po ich wykonaniu.

Pamiętaj również o tym, aby mierzyć siły na zamiary. Jeżeli widzisz, że masz trudność z terminowym wykonaniem własnych obowiązków, nie bój się odmawiać współpracownikom, którzy regularnie proszą Cię o pomoc kosztem Twojej pracy.

Sprawdź także inne porady zawodowe!

Unikanie nadprogramowych przerw

W realizacji wszystkich zadań w trakcie ośmiogodzinnej zmiany przeszkadzają często nadprogramowe przerwy. Rozmowy ze współpracownikami, kolejna kawa w firmowej kuchni, pięć minut przewijania social mediów… – wszystko to sprawia, że realizacja obowiązków coraz bardziej przesuwa się w czasie, przez co zaczyna brakować godzin na ich wykonanie. Takie przerwy często wcale nie są przez nas odczuwalne – mają jednak bardzo duży wpływ na zaległości w pracy. Zwróć uwagę na to, ile minut (lub godzin) w ciągu dnia spędzasz na niepotrzebnych zajęciach i postaraj się wyeliminować rozpraszacze. Jeżeli co jakiś czas sięgasz po telefon w celu sprawdzenia prywatnych maili czy Instagrama, spróbuj całkowicie wyłączać go na czas pracy lub odkładać go w większej odległości od biurka. Rozpraszaczami mogą być również niepotrzebne przedmioty na biurku – uporządkowana przestrzeń do pracy może znacząco wpłynąć na Twoją produktywność.

Jeśli jesteś na etapie poszukiwań pracy w Tarnowie, na internetowych portalach z ogłoszeniami czekają na Ciebie dziesiątki ciekawych ofert.

Zadbaj o regenerację między pracą

Jeśli chcesz być produktywny i wykonywać na czas wszystkie służbowe zadania, musisz zadbać również o regenerację po pracy. Jako wypoczęty pracownik będziesz miał znacznie więcej energii do działania, a Twój mózg będzie pracował wydajniej. Mówiąc o regeneracji, chodzi nie tylko o odpowiednią ilość snu, ale również popołudniowy wypoczynek. Najlepiej, jeśli uwzględnisz w nim chociaż niewielką dawkę ruchu – np. spacer. Dobrym pomysłem może się okazać także czas spędzony z najbliższymi, relaksująca kąpiel czy lektura ulubionej książki.

Atrakcyjne oferty zatrudnienia we wszystkich regionach Polski znajdziesz na internetowych portalach ogłoszeniowych, np. Pracuj.pl.

Podsumowanie

W ciągu ośmiu godzin pracy powinieneś być w stanie wykonać wszystkie zlecone Ci obowiązki. Jeśli jednak coraz częściej kończysz pracę po godzinach, zwróć uwagę na wszelkiego rodzaju rozpraszacze i postaraj się je wyeliminować. Zacznij również planować swoje działania i tworzyć listy „do zrobienia” – ten nawyk w znacznym stopniu pomoże Ci w lepszej organizacji pracy.

 

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%