Zamknij

Pozycjonowanie stron - na czy polega?

08:12, 29.06.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:13, 29.06.2021

Pozycjonowanie stron, a w szczególności sklepów internetowych to działanie niezbędne dla sukcesu biznesowego w świecie e-commerce. Aby zaistnieć na wysokim miejscu w wyszukiwarce Google, trzeba przemyślanej strategii, odpowiednich technik i właściwie przygotowanego contentu.

Pozycjonowanie stron internetowych - najważniejsze założenia

Pozycjonowanie stron przede wszystkim wymaga odpowiedniej strategii SEO. Oczywiście punktem wyjścia są słowa kluczowe, które można uzyskać między innymi przez Google Search Console, a także inne zaawansowane narzędzia. Jeśli jednak myślisz, że chodzi wyłącznie o nasycenie strony internetowej odpowiednio dużą ilością fraz kluczowych to jesteś w błędzie. Roboty Google są dzisiaj znacznie bardziej wymagające. Wiele o tym mówi choćby aktualnie obowiązujący algorytm BERT, który wymaga nie tylko ciekawych treści, ale także np. bardzo potrzebne jest świadome prowadzenie bloga, przerzucania na niego treści, które na stronie głównej lub podstronie sklepu wprowadzałyby chaos i zamieszanie, mimo że spełniałyby zadania SEO. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga znalezienia złotego środka między zadaniami SEO a czytelnością, przejrzystością strony, UX Experience. 

Jak skutecznie przeprowadzić pozycjonowanie stron www?

Techniki pozycjonowania są bardzo rozbudowane. Oczywiście rozpocząć trzeba przede wszystkim od optymalizacji strony. Jeśli mowa o witrynie, która już istnieje, warto skorzystać z opcji audytu i zobaczyć, czy witryna ma szansę pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania: czy jest dostosowana do wymagań Google, odpowiednio opisana, zagospodarowana z punktu widzenia SEM i SEO. Od tego zaczyna się pozycjonowanie strony. Dopiero po tym etapie można przejść do myślenia o contencie i generowaniu ruchu organicznego, który "przyprowadzi" potencjalnych klientów na twoje strony www.

Pozycjonowanie strony internetowej zaczyna się oczywiście od pozyskania słów kluczowych i przygotowania materiałów z odpowiednim ich wykorzystaniem. Warto jednak zdywersyfikować tutaj swoje działania i oprócz artykułów eksperckich publikowanych na blogu, dodawać regularne nowości, stworzyć forum eksperckie, przygotować FAQ, które także może wspierać działania SEO - dowiedz się, jak napisać FAQ? Warto także zadbać o odpowiedni link building twojej strony. 

Wiele osób nie do końca zdaje sobie sprawę z dostępnych możliwości promocji. Co to jest marketing internetowy? To znacznie szersze działania niż tylko pozycjonowanie. Idąc konsekwentnie dalej, musisz więc pomyśleć o odpowiednim wykorzystaniu mediów społecznościowych, linków sponsorowanych, mailingu czy influence marketingu.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%